Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

June 20, 2009

Penubuhan PAS Caw Kg. Gembut

Ketika suasana politik ini di gembar gemburkan oleh media perdana akan perbincangan Kera jaan Perpaduan dan menggambarkan berlaku perselisihan faham di kalangan kepimpinan PAS, sedikit pun tidak melemahkan PAS di Kg. Gembut, Tg. Sedili untuk menubuhkan PAS Cawangan di sana. Suasana yang berlaku biarlah diselesaikan secara bijaksana oleh kepimpinan parti dan bagi peringkat ahli sewajibnya wala' atas kepimpinan yang telah dilantik.

Ketika membicarakan usul untuk menubuhkan PAS Cawangan di sana, sedikit ucapan daripada YDP Kota Tinggi, Hj. Kamaldin akan pentingnya PAS cawangan di tubuhkan memandangkan PAS bakal berdepan dengan Pilihanraya Umum ke 13 dan pentingnya di wujudkan UPU di sana. YDP juga mengulas akan situasi terkini polemik politik yang sengaja di jana oleh pihak musuh semata-mata untuk merealisasikan impian musuh untuk memporak perandakan keharmonian Pakatan Rakyat. Namun berbekalkan semangat ukhuwah dan setia kawan yang padu, tindakan tersebut bakal berkubur bersama-sama berkuburnya Umno, BN pada PRU yang akan datang.

Meneruskan agenda pada malam itu, tazkirah daripada salah seorang tenaga pengajar yang ditugaskan mengendalikan usrah di sana dengan memupuk rasa sayang pada jemaah dan pentingnya sebagai gerakan Islam mempunyai sifat wala' kepada kepimpinan. Seterusnya beliau turut mengulas isu semasa demi untuk menerangkan kepada ahli PAS di sana bahawa perpecahan yang di harapkan berlaku di dalam PAS hanya tinggal omongan Umno, BN sahaja. Beliau percaya, ahli PAS di Kg. Gembut tidak termakan dengan propaganda Umno, BN malah lebih istiqomah untuk membentuk PAS Cawangan di sana dan meneruskan perjuangan dakwah untuk kepentingan Islam. Perjuangan ini tidak akan terhenti di sini sahaja, kita perlu menjadi salah satu mata rantai daripada perjuangan ini. Tanpa kita, Islam pasti terpelihara dan kemenangan seperti yang di janjikan Allah. Islam tidak memerlukan kita malah kitalah yang memerlukan Islam.

Teruskan perjuangan!

~matahijauku~