Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

June 05, 2009

Muktamar Dewan Pemuda PAS Pusat

Muktamar Penuh Dewan Pemuda PAS pada 4 Jun 2009, berlangsung dengan perbahasan ucap tema Ketua Pemuda pada malam semalamnya.

Sementara wakil perwakilan setiap negeri membahaskan ucap tema Ketua Pemuda, perwakilan yang lain meneruskan tanggungjawab bagi memilih kepimpinan baru bagi AJK Pemuda PAS Pusat sesi 2009/2011.

Perbahasan ucap tema pada kali ini mendapat pujian Ketua Pemuda dengan perbahasan yang bermutu dan beliau melahirkan rasa kesyukuran kerana ciri-ciri kepimpinan pemuda yang tidak pudar dengan hujah yang bernas.Pelbagai pandangan yang menjurus kepada membina kekuatan dan ukhuwah pemuda yang mantap telah dilontarkan oleh wakil perwakilan dari setiap negeri.

Dalam pada itu juga, suasana hening ketika ucapan penggulungan Ketua Pemuda sebelum beliau meninggalkan Dewan Pemuda selepas ini. Dengan ucapan yang menyentuh perasaan perwakilan, beliau menceritakan detik-detik awal beliau melibatkan diri secara serius dalam perjuangan PAS ini. Bagaimanapun, anatara nasihat beliau kepada perwakilan agar terus istiqamah dalam perjuangan murni ini dan yakinlah bahawa Allah bersama dengan perjuangan ini.

Ucapan penangguhan oleh Ketua Pemuda yang baru, Al-Fadhil Ust Nasrudin Hassan Tantawi bakal menggerakkan tonggak pemuda sebagai sayap kanan yang efisien bagi menghadapi tentangan pihak lawan. Cabaran terdekat selepas daripada ini adalah Pilihanraya kecil Manek Urai

Muktamar tahun ini mencatatkan sejarah apabila berakhir sehingga jam 12:15 malam.
















Secara rasminya, jawatan Ketua dan Timbalan Ketua Pemuda PAS di serahkan oleh YB Sallahuddin Ayub kepada Ust. Nasruddin Hassan dan Azman Shapawi bagi menggalas harapan baru pemuda untuk mempersada perjuangan.
















Tunggak kekuatan pemuda selepas ini. Semuga Allah memberi kekuatan kepada kepimpinan pemuda selepas ini bagi mengharungi badai perjuangan menegakkan Islam.
















Perbahasan dihentikan sementara sebelum perbahasan perwakilan dari Perak bagi sama-sama menuntut dan menyokong sebarang usaha untuk membubarkan DUN Perak.




















Wakil dari Johor, Sdr Hamid Jamah ketika membalas perbahasa ucap tema Ketua Pemuda dengan teguran dan cadangan yang membina. Perbahasan beliau mendapat perhatian perwakilan dengan kritikan-kritikan kepada kepimpinan yang membina kembali kekuatan pemuda.
















Wakil dari Hamas turut hadir memberi penghormatan kepada Dewan Pemuda PAS atas komitmen Pemuda PAS dalam menyokong usaha pihak Hamas mempertahankan tanahair mereka. Wakil dari Hamas turut berpeluang menyampaikan ucapan dengan penuh semangat serta mengucapkan terima kasih atas keperihatinan Pemuda dalam memberi bantuan kepada rakyat Palestin.


























Catatan Ketua Pemuda PAS Kota Tinggi