Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

May 22, 2009

Serahkan pada rakyat tentukan keadilan


















PUTRAJAYA – Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, prosiding mahkamah yang dilalui Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) sekarang berhubung isu kerajaan negeri Perak sekadar mengikuti proses undang-undang semata-mata.

Menurut Ahli Parlimen Bukit Gantang itu, keputusan muktamad sebenarnya adalah di tangan rakyat Perak kerana mereka yang berhak membuat pemilihan yang baru, sekali gus menamatkan krisis politik terburuk dilalui negeri tersebut.

“Kami memohon Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dibubarkan untuk memenuhi kehendak rakyat. Kita tidak akan bergantung dengan keputusan mahkamah selain dari keputusan rakyat,” katanya pada sidang media selepas mahkamah ditangguhkan semalam.

Panel tiga hakim yang diketuai Datuk Raus Md Shariff yang bersidang bersama Hakim Datuk Ahmad Maarop dan Hakim Datuk Zainun Ali.

Zambry diwakili oleh peguamnya Datuk Cecil Abraham manakala Nizar diwakili peguam Sulaiman Abdullah.

11 Mei lalu, Mahkamah Tinggi memutuskan bahawa Nizar adalah Menteri Besar Perak yang sah.

Zambry bagaimanapun membuat rayuan berhubung keputusan itu pada 12 Mei dan Mahkamah Rayuan membenarkan penangguhan keputusan Mahkamah Tinggi sehingga kes rayuan Zambry selesai.

DS Ir. Nizar bagaimanapun sudah menjangkakan keputusan Mahkamah Rayuan yang memihak kepada Zambry. Maka selepas ini, Zambry bolehlah berbangga menjadi Menteri Besar melalui keputusan mahkamah tidak seperti biasa melalui pilihan rakyatnya. Mungkin rakyat Perak umumnya melihat perlantikan ini sebagai permulaan perundangan negeri yang boleh berubah bergantung kepada keadaan bagi menentukan siapa yang berhak menduduki kerusi MB selepas ini. Apapun bagi menghormati keputusan Mahkamah Rayuan ini, rakyat di minta bertenang dan kita tunggu selepas ini pada PRU 13 bagi menentukan kembali Zambry ini.

~matahijauku~