Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

May 16, 2009

Perdana Menteri Rakyat?

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau mahu dikenali sebagai ‘Perdana Menteri Rakyat’ yang mesra dengan rakyat dan dapat memahami kehendak rakyat.

“Saya sentiasa bersama-sama dengan rakyat dan akan terus bersama-sama rakyat,”

“Kita mesti lihat kepada hala tuju negara, kita mesti faham, mesti merasai denyutan nadi rakyat, nadi negara, kuasa rakyat, kita mesti merasainya,”

‘1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan’

Sehubungan itu, Najib berkata, sebaik sahaja beliau mengambil alih pentadbiran negara, agenda pertama yang dilakukan ialah turun padang yang disifatkannya sebagai tinjauan mesra seperti di Puduraya.

Ada sesuatu yang janggal diatas ucapan yang disampaikan. Adakah ianya seiringan dengan suasana politik yang berlaku ketika ini lebih-lebih lagi dengan pergolakan politik yang berlaku di Perak? Umum memahami apa yang berlaku di Perak adalah hasil air tangan Najib namun di sebalik ungkapan di atas tidak seiringan dengan nadi rakyat? Adakah ini cakap-cakap ahli politik yang baru memegang tampuk kerajaan? Perkara yang sama juga di tonjolkan oleh Perdana Menteri sebelum ini dengan penonjolan aksi Imam Besar Islam Hadhari. Kini ianya cuba dilakonkan semula dengan bezanya lokasi dan skrip yang berbeza ditambah dengan sutradara yang berlaianan mungkin bagi memperlihatkan perbezaan di antara dua tokoh yang berbeza kegemilangannya. Atau adakah ini sebagai retorik PM yang baru semata-mata?

Masa terus berlalu dengan rakyat memerhatikan tingkah laku PM yang baru ini. Pemerhatian rakyat terus merekodkan segala perjalanan diari PM bagi diadili dalam PRU13 nanti. Adakah 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan akan memakan diri sendiri? Adakah terbukti 1Malaysia, Rakyat Didahulukan dalam pengagihan kekayaan negara atau rakyat masih menanggung kepayahan dengan polemik politik? Adakah pencapaian kemajuan negara menjadi kayu ukuran dengan tidak seiringan daripada hasil kekayaan negara?

~matahijauku~