Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

February 17, 2010

XPDC Basikal Solo


Ketibaan XPDC Saudara Zainuddin di sambut oleh YDP Pas Kota Tinggi

KOTA TINGGI, bagi menyambut cabaran 1 Malaysia, seorang kakitangan Koperasi di salah satu Koperasi di Negeri Sembilan iaitu Saudara Zainuddin tidak ketinggalan dengan ekspedisi solo beliau dengan berbasikal mengelilingi Semenanjung Malaysia yang bermula pada 13 Feb 2010 yang lalu di Seremban dan dijangka berakhir pada 27 Feb 2010 juga di Seremban.


Beliau yang berumur 51 tahun mengambil inisiatif berbasikal secara solo yang bermula di Seremban pada 13 Feb 2010 yang telah di lepaskan oleh OCPD Seremban ketika itu. Dalam usia begitu, beliau gagahkan juga impian tersebut bagi menyahut cabaran 1 Malaysia.


YDP & Naib Ketua PKR Cabang Kota Tinggi memberikan sokongan moral

Keesokannya iaitu pada 14 Feb 2010, beliau tiba ke check point yang pertama iaitu di Muar dan pada keesokannya beliau bertolak dari Muar menuju ke Kota Tinggi dan selamat tiba ke sini pada jam 4.45 petang dengan di sambut oleh kepimpinan Pakatan Rakyat Kota Tinggi.




Pada 16 Feb 2010, bermula jam 8:00 pagi beliau meneruskan kayuhannya dengan menuju ke Rompin.

Apa yang menjadi persoalannya di sini, program yang telah di susun bersama kerajaan negeri N9 ini mendapat sambutan yang hambar di dua check point berikutnya. Walaupun XPDC ini di rangka bagi memperlihatkan kesungguhan rakyat Malaysia berbasikal secara solo menjelajah Semenanjung Malaysia, namun sambutan yang diterima beliau tidak memperlihatkan kesungguhan kerajaan negeri yang lain dalam memenuhi aspirasi 1 Malaysia ini.

Yang lebih menghairankan lagi, hasil tinjaun didapati pihak berkuasa tempatan seperti pasukan Polis, Hospital dan kerajaan tempatan tidak mendpat maklumat mengenai XPDC ini? Seperti yang difahamkan oleh Saudara Zainuddin, XPDC ini mendapat sokongan daripada kerajaan Negeri Sembilan dan usaha beliau seolah-olah dipandang sinis oleh pihak-pihak lain.

Apa motif di sebaliknya?



XPDC diteruskan ke Rompin dengan di lepaskan oleh YDP Pas Kota Tinggi

~matahijauku~