Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

February 21, 2010

Pelihara Martabat Islam

KUALA LUMPUR: Wanita Umno akan bergerak lebih aktif untuk memelihara martabat Islam sebagai agama rasmi negara, namun pada masa sama tetap menghormati perbezaan pegangan agama dan kefahaman masyarakat majmuk sebagaimana termaktub dalam perlembagaan negara dan negeri. Laporan Metro Ahad dalam konvensyen Wanita Umno di PWTC baru-baru ini.

Umno sekali lagi cuba menonjolkan diri mereka sebagai pejuang Islam tulen di negara ini setelah isu-isu yang dijaja mereka sebelum ini menjadi bola tanggung kepada meraka. Laungan seperti ini acap kali kedengaran bila Umno bersidang dalam ruang lingkup parti perkauman tersebut tetapi nada yang sebaliknya kedengaran apabila duduk di pentas terbuka bersama-sama dengan parti perkauman lain yang bernaung di dalam BN.

Persoalannya apakah Umno serius untuk memelihara martabat Islam khususnya kedudukan wanita dalam Umno itu sendiri? Dalam Islam telah mengangkat dan meletakkan kedudukan wanita yang semulia-mulianya. Apakah tindakan mereka ini seiringan dengan tuntutan Islam dalam memartabatkan Islam dan kaum wanita?

Gambaran di sini memperlihatkan kesungguhan Umno dan kepimpinan Wanita Umno dalam menjustifikasikan kehendak Islam. Bukan tujuan untuk menghina tetapi mengambil sesuatu pengajaran daripanya.