Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

February 28, 2010

Ceramah Sambutan Maulidur Rasul


PASTI AL-FALAH (3), 27 Feb 2010, Tg Sedili : Bersempena dengan sambutan Maulidur Rasul, PAS Caw Tg. Sedili tidak ketinggalan menyambut hari kelahiran junjungan besar Nabi kita Muhammad SAW dengan pengisian yang padat.

Bermula dengan pengisian ilmu dan tazkirah bersama penceramah jemputan, Dr. Badrul Amin Bahron selaku Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR bersama-sama dengan Muslimat Tg Sedili berjalan dengan jayanya. Program yang bermula selepas solat Asar dihadiri kaum Muslimat yang berdekatan.

Pada sebelah malamnya, Ust Dr. Badrul Amin mengisi masa selepas solat Maghrib dengan menyampaikan tazkirahnya di surau Kg. Gembut. Program yang mendapat sambutan baik penduduk setempat memanfaatkan ruang dan peluang yang ada untuk menerima ilmu daripada seorang tokoh yang memang dikenali suatu masa dulu.

Sebelah malamnya seperti biasa ceramah Maulidur Rasul dimulakan dengan ucapan Saudara Syed Othman Bin Syed Abdullah, selaku individu yang bertanggungjawab menggerakkan Pusat Aduan Rakyat Zon Permas.



Beliau menyampaikan ceramah pada malam tersebut dengan membawa isu-isu tempatan yang berkisar mengenai masalah penduduk yang ditindas oleh pihak pemerintah. Syed Othman yang memang menonjol dalam membela nasib-nasib setinggan yang teraniaya atas alasan pembangunan menyampaikan ceramahnya sambil menayangkan slot video tentang laporan-laporan Polis yang telah dibuat bagi menggambarkan kepincangan pemerintahan Umno, BN.



Kemuncak kepada program ini iaitu ceramah agama bersempena dengan sambutan Maulidur Rasul dengan penceramah undangan iaitu Ust Dr. Badrul Amin Bahron. Beliau memulakan ceramahnya dengan mengajak hadirin yang ada pada malam tersebut sama-sama membaca alunan zikir munajat. Suasana hening seketika dengan alunan zikir munajat.



Ust Dr. Badrul Amin dalam ceramahnya mengajak hadirin yang hadir sama-sama berfikir dan merenungkan permasalahan yang dihadapi di dalam negara ini dengan fakta-fakta yang dikaitkan dengan ajaran Islam. InsyaAllah, rakaman audio sedutan daripada ceramah beliau akan di masukkan di laman ini. Wallahualam.

~matahijauku~