Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

January 02, 2010

Program edar bubur asyura


2 Januari 2010, Lajnah Kebajikan Pas Kota Tinggi yang diketuai oleh Saudara Munjehat Loso telah berjaya menganjurkan program bubur asyura untuk di edarkan di sini. Sebelah paginya, persiapan untuk membuat bubur asyura telah di adakan di rumah YDP, Taman Hijrah. Sejumlah 15 kilo beras telah diperuntukan untuk program bubur asyura tersebut di samping bahan-bahan perisa lain yang telah diusahakan oleh Lajnah ini hasil sumbangan pelbagai pihak.


Sebelah petangnya, rombongan Pas Kota Tinggi bergerak ke hospital daerah Kota Tinggi bagi menyampaikan sumbangan bubur asyura kepada pesakit dan pelawat yang berada di hospital tersebut.



Menurut pengarah program tersebut, Saudara Munjehat menyediakan lebih 400 mangkuk yang berisi bubur asyura untuk diagihkan kepada pesakit serta pelawat di setiap wad yang ada. Program yang mendapat sambutan yang baik daripada pihak pengurusan hospital maupun pelawat yang menerima kehadiran kami.



Di setiap wad yang dilawati, pihak Lajnah Kebajikan turut menyantuni pesakit-pesakit bagi bertanyakan khabar dan seterusnya membaca doa di penghujung lawatan setiap wad yang ada. Alhamdulillah, secara tidak langsung program tersebut dapat memberi manfaat kepada penggerak lajnah ini dan memberi keinsafan kepada yang sihat.