Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

January 17, 2010

Menyakitkan mata



Melintasi jambatan yang mengubungi bus stand sementara dengan Taman Mawai Baru akan kelihatan pemandangan yang begitu menjelekkan. Kedudukan yang berhampiran dengan tempat perhentian bas Kota Tinggi dan boleh dikatakan sebagai pemandangan terawal apabila menuruni bas memberikan perspektif negatif terhadap bandar ini.

Melihat kepada lalang yang tumbuh meninggi dan atap nipah yang digunakan hampir tercabut menggambarkan ianya memang tidak dipedulikan oleh pihak berkuasa. Projek yang dibangunkan ini sudah tentu memakan belanja yang tinggi tetapi kemudahan yang disediakan tidak di selenggara dengan sempurna. Apakah projek tersebut sekadar melepaskan batuk di tangga?

Sebagai rakyat yang mengerti bahawa wang yang di gunakan untuk membangunkan setiap projek yang dibangunkan di negara ini menggunakan wang rakyat maka sudah tentu ia ingin melihat setiap yang dilaburkan memberikan pulangan yang setimpal dengan hasilnya. Jika alasan yang diberikan kepada projek tersebut bahawa tempat riadah tersebut tidak mendapat perhatian pengguna kenapa sebelum ini tidak di kaji terlebih dahulu sebelum membuatnya?

Betapa projek sebegini membazirkan wang rakyat yang sepatutnya boleh disalurkan kepada projek-projek lain yang lebih memberi manfaat kepada rakyat keseluruhannya. Contoh yang ketara, di kawasan bandar Kota Tinggi ini masih tidak terdapat stadium bolasepak yang boleh memberikan remaja-remaja ini tempat untuk bermain bolasepak ataupun padang futsal yang menjadi kegilaan remaja ketika ini untuk bermain futsal.

Banyak lagi kemudahan asas untuk riadah masih kurang di bandar Kota Tinggi ini. Fikirkanlah sekurang-kurangnya sediakanlah tempat untuk remaja-remaja yang tinggal berhampiran dengan kawasan bandar mendapat kemudahan yang baik. Sekurang-kurangnya mereka tidak akan duduk melepak dengan tidak ada tujuan.