Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

December 16, 2008

TAK PATRIOTIK TUKAR KERETA NASIONAL

BANGI: Sikap Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) yang mahu menggunakan kereta import untuk Exco dan pegawai kanan kerajaan negeri menunjukkan mereka tidak patriotik kerana mengutamakan produk luar negara berbanding tempatan.

Selain memperlekehkan produk tempatan tanpa menyokongnya, Kerajaan Pakatan Rakyat jelas hanya mahu memboikot projek kereta nasional yang menjadi kebanggaan rakyat di negara ini.

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata sepatutnya Kerajaan Pakatan Rakyat jangan melihat projek kereta nasional dikendalikan Kerajaan Pusat sebaliknya ia projek negara yang menjadi kebanggaan semua.

Menurutnya, mereka hanya mahu memperlekehkan tanpa menaikkan imej negara kerana rakyat sentiasa berbangga dengan kejayaan negara mengeluarkan kereta nasional.

“Dalam hal ini kita perlu ketepikan politik kerana kereta nasional keluaran Malaysia dan ia sepatutnya disokong,” katanya.

Kelmarin Kerajaan Pakatan Rakyat Perak mahu membeli kereta import untuk Exco dan pegawai kanannya bagi kegunaan urusan kerajaan negeri itu.

Kerajaan Pakatan Rakyat Kedah juga turut bercadang mengikut jejak langkah menggantikan kereta Proton Perdana V6 sebagai kenderaan rasmi Exco dan pegawai kanannya jika kedudukan kewangan kerajaan negeri itu mengizinkan.

Alasan kerajaan negeri yang ditadbir pembangkang itu membeli kereta import kerana mendakwa kos penyelenggaraan untuk Perdana V6 agak tinggi.

Bagaimanapun, Proton sebelum ini mengeluarkan kenyataan yang kos penyelenggaraan Perdana V6 tidak tinggi seperti didakwa sebelum ini jika ia diselenggara di pusat servisnya.








Lihatlah perbandingan ini....

Harga 14 buah Mercedes E200 Kompressor
RM 3.43 juta (setelah ditolak cukai)
Harga sebuah
RM 245,000
Sila rujuk:
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0720&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_04.htm

Harga 16 buah Toyota Camry 2.4
RM 2.672 juta (tidak ditolak cukai)
Harga sebuah
RM 167,000
Sila rujuk:
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1215&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_07.htm

Aduhai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang baru balik dari menunaikan ibadah Haji..biarlah menampakkan ciri-ciri haji yang mabrur. Takkan dah lupa bagaimana ketika dulu kerajaan negeri Terengganu yang lebih hebat menggantikan dengan kereta Mercedes? Adakah tindakan tersebut menampakkan semangat patriotik? Ketepikan dahulu laporan akhbar sebelum ini yang menyatakan pembelian kereta rasmi kerajaan negeri Terengganu adalah tidak menggunakan wang royalti. Kalau di nilai dari segi patriotiknya pun sudah lari...inikan pula mengaku pembelian tersebut bukan hasil dari pemberian wang royalti. Habis, kalau bukan dari wang royalti...apakah pembelian tersebut menggunakan duit saku pemimpin-pemimpin UMNO Terengganu ke? Paling tidak pun, ianya tetap akan menggunakan duit rakyat Terengganu..? Maknanya duit rakyat juga yang hangus...kalaupun menggunakan duit royalti, bukankah duit royalti itu juga hak rakyat Terengganu? Tak tau lah persepsi pemimpin UMNO Terengganu mengganggap duit royalti tersebut merupakan duit mereka yang perlu di faraidkan bersama...kalau begitu, tunggulah kesannya dalam pilihanraya kecil Kuala Terengganu. InsyaAllah, rakyat Terengganu bijak memilih kali ini...

~matahijauku~