Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

December 20, 2008

Sekadar Renungan..








Surah Al-‘Ankabut, ayat 40-42 ;


Maka masing-masing Kami binasakan dengan sebab dosanya, iaitu di antaranya ada yang Kami hantarkan angin ribut menghujaninya dengan batu dan ada yang dibinasakan dengan letusan suara yang menggempakan bumi dan ada yang Kami timbuskan dia di bumi dan ada pula yang Kami tenggelamkan di laut dan (ingatlah) Allah tidak sekali-kali menganiaya mereka, akan tetapi merekalah yang menganiaya diri sendiri.


Misal bandingan orang-orang yang menjadikan benda-benda yang lain dari Allah sebagai pelindung-pelindung (yang diharapkan pertolongannya) adalah seperti labah-labah yang membuat sarang (untuk menjadi tempat perlindungannya); padahal sesungguhnya sarang-sarang yang paling reput ialah sarang labah-labah, kalaulah mereka orang-orang yang berpengetahuan.


Sesungguhnya Allah mengetahui (kepalsuan) apa jua yang mereka sembah yang lain daripadaNya dan Allah jualah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.


Renungan:
Ayat di atas mengingatkan akan amaran Allah bagi memperlihatkan kepada manusia bahawa perlawanan terhadap kebenaran pasti akan hancur. Allah menyatakan setiap dugaan berupa bencana adalah dari natijah perbuatan tangan-tangan manusia itu sendiri.

Baru-baru ini kerajaan memanggil kesemua pakar-pakar geologi, jurutera JKR, pakar kaji tanah dari IKRAM bagi membincangkan masalah keruntuhan tanah yang semakin kerap berlaku di negara ini. Tetapi, dalam banyak-banyak agensi yang di panggil tiada seorang pun dari pakar agama yang di jemput untuk memberi pandangan dari sudut Islam. Golongan agama di ketepikan bagi sama-sama memberi pandangan untuk kebaikan negara. Inilah kerajaan Islam Hadhari, mengambil Islam untuk kepentingan peribadi dan parti dan menolak Islam bila menggugat keuntungan diri dan parti.

~matahijauku~