Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

December 27, 2008

PASTI BERTAPAK DI SEDILI

Sabtu, 27 Disember 2008.
Dengan rasa kesyukuran pada Allah S.W.T, usaha untuk memperkembangkan Pusat Asuhan Tunas-tunas Islam (PASTI) di Kota Tinggi khususnya di pekan Tanjung Sedili akhirnya dimakbulkan Allah. Pada awalnya, hasrat untuk menubuhkan PASTI di sana terbantut ekoran ketiadaan premis yang sesuai untuk di jadikan tempat belajar namun dengan keizinan Allah, PASTI Kws Kota Tinggi di beri peluang untuk mencapai hasrat tersebut. Bermula dengan perbincangan ringkas dan seterusnya membawa kepada persepakatan untuk membangunkan sebuah PASTI di Tg. Sedili yang berpotensi untuk menarik golongan ibubapa untuk menghantar anak mereka mendapat didikan awal. Memandangkan lokasi premis yang strategik di tengah-tengah pekan Sedili maka ianya bagaikan satu rahmat buat PASTI dan juga PAS Cawangan Tg. Sedili.

















Walaupun di fahamkan premis yang ditawarkan tersebut mengalami sedikit kerosakan dari segi infrastruktur namun keazaman yang tinggi ditunjukkan oleh ahli PAS Cawangan Tg. Sedili berserta komitmen Dewan Muslimah bagi sama-sama membantu membersihkan kawasan sekeliling premis tersebut amat memberangsangkan. Ini menunjukkan minat mereka agar sebuah PASTI dapat di wujudkan di sini.

















Dengan kerjasama AJK PASTI Kws Kota Tinggi, Unit AMAL Kota Tinggi berserta ahli-ahli PAS Tg. Sedili bersatupadu mengerah tenaga membersihkan dan mengindahkan kawasan sekeliling premis tersebut agar dapat beroperasi mengikut rancangannya begitu membanggakan. InsyaAllah, dalam siri-siri kerja gotong-royong pada minggu depan di harapkan dapat merealisasikan harapan PASTI Kawasan untuk menabur bakti menanam bibit-bibit Islam ke dalam generasi baru anak-anak di Tg. Sedili.

~matahijauku~