Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

March 13, 2010

Majlis Makan Malam

Kota Tinggi, 12 Mac 2010. Majlis makan malam yang berlangsung di Restoran Public mendapat sambutan yang menggalakkan daripada pendokong dan penyokong Pakatan Rakyat. Jamuan yang bertemakan "Bersepadu Ke-Era Baru" mendapat kerjasama yang baik daripada semua pihak yang terlibat secara langsung bagi menjayakan jamuan tersebut.



Dengan dihadiri pemimpin tertinggi PKR antaranya Dato' Seri Anwar Inrahim, YB Saudara Tian Chua, Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Dato' Seri Chua Jui Ming, Adun Rawang YB Gan Pei Nei berserta kepimpinan negeri antaranya Tuan Hj Anuar B. Salleh (Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Johor), Naib Pengerusi PKR Johor, En. Lee Sang merangkap Ketua PKR Cabang Kluang, En Bariman Bin Hj. Hashim selaku Ketua Cabang PKR Kota Tinggi.

Turut berada dalam senarai jemputan, kepimpinan PAS dan AJKnya yang di ketuai oleh YDP PAS Kota Tinggi, Tuan Hj. Kamaldin Bin Hj Tahir, Saudara Onn Bin Jaafar selaku bekas calun Parlimen Kota Tinggi serta kepimpinan Pakatan Rakyat di semua peringkat.

Ruang dewan makan yang hanya boleh menampung kehadiran manusia di sekitar lapan ratus sahaja cukup sesak dengan kehadiran penyokong Pakatan Rakyat yang berhimpit-himpit melihat dan mendengar amanat dari kepimpinan yang hadir. Walaupun premis perniagaan dua tingkat tersebut di sediakan dengan projector di setiap ruangnya namun hadirin yang hadir masih ingin melihat secara live wajah pemimpin mereka.

Slot pertama di isi dengan ucapan penuh semangat oleh YB Tian Chua yang ucapannya menyentuh isu wakil rakyat yang melompat parti ini. Beliau dengan tegas membidas sikap meraka yang mengkhianati amanat rakyat dan parti hanya semata-mata habuan material yang di sajikan di depan mata mereka. Malah ibaratnya mereka ini adalah najis yang dibuang oleh parti tapi di hidang bagaikan emas oleh Umno, BN.



Dato' Seri Anwar Ibrahim mengambil slot yang berikutnya kerana selepas ini beliau dan rombongannya akan bertolak ke Mersing untuk sesi ceramah menggempur Johor. Seperti biasa, seorang pemidato yang hebat yang cukup digeruni oleh Umno, BN sehinggakan Umno, BN sanggup melakukan apa jua tindakan dan fitnah untuk membunuh karisma DSAI.


Ketika DSAI sedang berucap dengan penuh semangat, suasana menjadi gawat seketika apabila bekalan elektrik tiba-tiba terputus. Hadirin yang ada menjerit dan mengatakan ini adalah angkara Umno, BN yang cuba mensabotaj program tersebut. Namun, suasana dapat di kawal dengan hadirin di minta bertenang bagi mengelakkkan anasir provakasi. Selang dua puluh minit, bekalan kembali pulih dan ceramah DSAI dapat diteruskan kembali. Seperkara lagi, terima kasih TNB kerana menjadikan perbuatan tersebut menjadi duri dalam daging kepada Umno, BN. Hadirin cukup memahami bahawa perkara tersebut memang di dalangi Umno, BN. Maka berbakul-bakullah sumpah seranah yang dihemburkan kepada Umno, BN hanya pada saat itu sahaja. Masyarakat Tionghua turut sama menyedari taktik Umno, BN yang akan memakan diri mereka sendiri.


Seusainya DSAI berucap, ruang yang ada di isi oleh ucapan Dato' Seri Chua Jui Ming dan YB Saudari Gan Pei Nei yang menfokuskan kepada pendengar berbangsa Cina. Menceritakan pengalaman masing-masing berserta intonasi yang cukup memukau hadirin yang hadir pada malam tersebut.

Saya kira ianya permulaan yang baik bagi Pakatan Rakyat Kota Tinggi untuk merangka program seterusnya memandangkan program ini mendapat sambutan di luar jangkaan daripada masyarakat di Kota Tinggi ini. Terima kasih pada semua yang terlibat juga kepada pasukan keselamatan yang bertungkus lumus mengawal keadaan dan lalulintas sepanjang program berjalan.

~matahijauku~