Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

March 16, 2010

Ceramah Misbahul Munir

KOTA TINGGI, 15 MAC 2010 Ceramah penerangan Pas Kota Tinggi dilangsungkan dalam suasana masyarakat terus dahagakan maklumat alternatif berhubung isu-isu semasa yang melanda negara ini. Momentum pendokong dan penyokong Pakatan Rakyat terus hangat untuk mengikuti setiap program ceramah anjuran Pakatan Rakyat Kota Tinggi setelah insiden Restoran Bergelap Jumaat yang lalu mempopularkan Pakatan Rakyat tidak secara langsung. Sekali lagi, terima kasih TNB kerana menjadi keldai tunggangan Umno,BN yang bakal bertukar kepada Tenaga Barisan Nasional, TBN selepas ini.



Penceramah pertama iaitu Saudara Rosli Kemin, YDP Pas Johor Bahru cukup berpengalaman dalam membela peneroka bandar berhadapan dengan karenah pemimpin Umno, BN yang cekap bermain kata-kata memperdayakan mereka. Masalah utama penduduk setinggan ini tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya walaupun telah menetap di perkampungan mereka dalam masa yang lama.

Beliau menceritakan bagaimana permainan politik pemimpin tempatan Umno,BN dalam kes penduduk setinggan yang mempergunakan mereka semata-mata untuk kepentingan politik sempit Umno,BN. Menceritakan penduduk setinggan ini akan dijanjikan dengan pelbagai angan-angan manis sebelum pilihanraya tetapi akan di lupakan apabila kemenangan telah dikecapinya.

Beliau meminta orang melayu agar sedar akan mainan politik pemimpin Umno, BN ini yang tidak serius dalam membela nasib mereka. Orang melayu harus menggunakan kebijaksanaan mereka dalam berpolitik dengan menghukum pemimpin Umno,BN ini dengan tidak memangkah calun mereka dalam pilihanraya yang akan datang.



Seterusnya, penceramah terakhir setelah Onn bin Jaafar berucap iaitu Ustaz Misbahul Munir Masduki, setiausaha Perhubungan Pas Perak merangkap setiausaha kepada Menteri Besar ketika itu, Ir Hj. Nizar.

Antara topik perbahasan beliau tidak lain mengenai isu politik di Perak. Bagaimana Umno,BN merampas kepimpinan negeri tersebut daripada Pakatan Rakyat. Bagaimana Umno, BN menuduh Pas sebagai boneka DAP, pemberian tanah dan kemajuan disepanjang pemerintahan Pakatan Rakyat menjadi topik utama. Semuanya diperjelaskan kepada pendengar agar lebih memahami situasi yang sebenar setelah media perdana memberikan maklumat di satu pihak sahaja yang semestinya fakta-fakta dongeng yang memualkan.

Beliau meminta agar pendengar yang ada ini terus mengikuti setiap perkembangan politik semasa melalui ceramah-ceramah seperti ini selain membaca akhbar-akhbar alternatif maupun pautan-pautan di internet yang lebih terbuka dan telus. Sekiranya ini dapat dipertahankan maka menjadi sesuatu kesukaran bagi Umno,BN untuk menipu rakyat kerana rakyat lebih bermaklumat.

~matahijauku~