Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

September 01, 2009

Mutu perkhidmatan


Pagi Sabtu yang lalu, berlaku kemalangan yang berlaku di simpang Kota Kechil / Tmn Guru. Kemalangan di antara sebuah kereta dan motosikal yang mengakibatkan penunggang motosikal mengalami kecedaraan.

Orang awam yang berada di situ memberi pertolongan untuk membawa mangsa ke hospital, tetapi apabila cuba untuk mengangkat, mangsa tersebut menjerit kesakitan. Bimbang akan memudaratkan lagi keadaan mangsa, maka orang awam bersetuju untuk memanggil paramedik / ambulan yang berhampiran dengan tempat kejadian.

Apa yang hendak dibangkitkan di sini betapa efektifnya pihak-pihak yang di hubungi untuk mengambil tindakan yang perlu. Antaranya yang amat dikesalkan iaitu kelewatan ambulan setelah dihubungi beberapa kali. Mangsa yang kesakitan terpaksa menunggu berjam untuk mendapatkan perkhidmatan tersebut. Yang peliknya, jarak di antara tempat kejadian dan hospital tidaklah jauh mana, kalau merangkak pun masih boleh sampai dalam masa setengah jam.

Bukan setakat itu sahaja, terdapat juga orang awam yang menghubungi pihak polis untuk menyegerakan penghantaran ambulan melalui kerjasama pihak polis tetapi masih tidak menunjukkan kesan positif. Setelah berhujan dan menunggu sekian lama, rakan mangsa terus ke hospital Kota Tinggi untuk memaklumkan serta mendapatkan ambulan dengan kadar segera.

Apa yang menghairankan sangat, mutu perkhidmatan yang disediakan oleh pihak-pihak yang terlibat baik pihak hospital ataupun polis. Mutu perkhidmatan seolah-olah negara ini masih 20 tahun terbelakang walaupun negara ini akan meraikan hari kemerdekaannya yang ke 52. Nampak sangatlah bahawa konsep 1Malaysia, Rakyat di dahulukan, pencapaian diutamakan masih kabur dikalangan penjawat perkhidmatan awam ini. Maka apakah maknanya konsep tersebut jika sekadar menghiasi segenap ruang iklan baik di kaca tv, corong radio dan media-media cetak tetapi penghayatan untuk mengutamakan rakyatnya masih tiada keberkesanannya.





~matahijauku~