Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

September 02, 2009

Memorandum ke Majlis Agama Islam Kota Tinggi



1 September 2009, beberapa kepimpinan PAS Kota Tinggi bersama Tenggara telah menziarahi Pejabat Agama Islam Kota Tinggi untuk bertemu dengan Kadi Daerah Kota Tinggi bagi menyerahkan memorandum berkenaan masalah sosial serta beberapa isu tempatan yang lain yang melibatkan kemaslahatan umat Islam. Pertemuan yang begitu bermakna bagi kedua-dua belah pihak berbincang dan memberi pendapat serta maklum balas berkenaan isu-isu tersebut mendapat reaksi yang cukup baik dari kadi.

Pertemuan bukan untuk mencari kesalahan sebelah pihak sahaja tetapi lebih kepada perbincangan dua hala yang di harapkan dapat meningkatkan persefahaman dalam usaha untuk menyelamatkan ummah daripada masalah yang kian meruncing terutama anak-anak muda Melayu Islam dan juga kariah di satu-satu tempat.

Dalam perbincangan tersebut turut menyentuh isu penjualan arak yang semakin mudah diperolehi di kedai-kedai minuman secara terbuka. Begitu juga dengan laporan yang di buat bagi aktiviti pelacuran yang di kesan telah wujud di daerah ini. Pun begitu, pihak kami mengharapkan tindakan proaktif dapat di ambil oleh pihak Pejabat Agama Islam agar dapat membendung masalah keruntuhan akhlak yang membimbangkan serta masalah-masalah lain yang telah dibangkitkan di dalam pertemua tersebut.

Akhirnya, pihak kami mengucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian pihak kadi daerah Kota Tinggi menerima kunjungan kami. Amar maaruf nahi mungkar.







~matahijauku~