Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

August 12, 2009

Local Agenda 21 Di batalkan?


























Setelah hampir sebulan wakil setiap taman yang terlibat di dalam program Local Agenda seperti yang di rancang oleh Majlis Daerah Kota Tinggi (MDKT) bermesyuarat untuk menjayakan program tersebut tiba-tiba dua hari sebelum tarikh yang di persetujui bersama iaitu berlangsungnya seisi dialog bersama rakyat pada 9 Ogos 2009 di batalkan dengan tergesa-gesa. Pembatalan program tersebut hanya di maklumkan melalui surat yang di edarkan kepada setiap wakil daripada taman masing-masing seperti Taman Hijrah, Taman Guru, Jalan Kota Kechil, Jalan Mohideen serta Jalan Mohaman tanpa sebarang alasan. Ini menimbulkan pelbagai spekulasi di atas tindakan tersebut.

Seperti yang di ketahui, setiap taman yang terlibat didalam Local Agenda ini telah bermesyuarat dan melantik ahli jawatankuasa masing-masing bagi melibatkan dengan sebarang program seperti gotong royong dan sebagainya. Kebanyakan daripada mereka juga telah bersedia dengan soalan masing-masing untuk seisi dialog. Kerana telah dimaklumkan kepada mereka bahawa di dalam seisi dialog tersebut yang melibatkan berbagai agensi kerajaan yang lain yang akan responsif segala pertanyaan penduduk yang berkaitan dengan keselesaan mereka. Sememangnya daripada responsif penduduk yang terlibat, masing-masing begitu teruja dengan soalan masing-masing yang sekian lama terpendam ataupun sebelum ini yang telah membuat laporan tetapi masih di peram oleh agensi yang terlibat.

Berpegang pada aspirasi PM, Rakyat di utamakan, Pencapaian di dahulukan, kami menuntut kepada MDKT agar dapat meneruskan Local Agenda ini bagi kepentingan rakyat. Jangan biarkan penduduk yang terlibat dalam Local Agenda tersebut tertanya-tanya akan pembatalan program tersebut. Ketepikan soal politik, setiap agensi yang terlibat perlu melihat akan keutamaan penduduk yang membayar cukai kepada mereka dan sememangnya menjadi hak mereka menuntut sesuatu yang bermanfaat daripada agensi kerajaan yang terlibat. Jangan di sebabkan segelintir makhluk yang terdapat di dalam struktur kerajaan tersebut yang mempunyai kepentingan politik maka hak penduduk di ketepikan begitu sahaja. Agensi kerajaan tempatan perlulah bertindak proaktif dalam hal berkaitan, jika rakyat lewat membayar cukai sudah tentu akan di kenakan kompaun tetapi jika kerajaan tempatan melengah-lengahkan kepentingan rakyat...kemanakah aduan hendak di buat? Selama ini pelbagai laporan kerosakan telah di adukan kepada agensi-agensi tertentu tapi tindakan susulan teramatlah mendukakan.

Jadi, minta kepada MDKT agar dapat bertindak secara rasional akan program Local Agenda ini. Kami menantikan jawapan yang lebih rasional.

~matahijauku~