Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

January 13, 2009

Mencari Damai Abadi

Pada Khamis yang lepas, Dewan Pemuda PAS berserta dengan AJK PAS Kota Tinggi berkesempatan untuk menziarahi balu As-Syahid Ali Ghufran @ Ust. Muklas yang telah dijatuhi hukuman tembak di Indonesia bersama-sama dengan As-Syahid Amrozi dan Imam Samudra iaitu Ustazah Paridah Abas yang juga merupakan salah seorang tenaga pengajar PASTI di kawasan Tebrau. Program ziarah tersebut juga berkesempatan menziarahi salah seorang isteri mangsa ISA yang suaminya masih menjalani hukuman ISA. Kami ditemani oleh Ketua Pemuda PAS Tebrau sendiri iaitu Sdr. Shamsul Bakri bagi menyampaikan sedikit sumbangan bagi meringankan bebanan Ustazah tersebut lebih-lebih lagi bagi menampung perbelanjaan persekolahan anak-anak beliau.

Dalam pertemuan tersebut, kami dihidangkan dengan kesah yang boleh dianggap satu keajaiban yang Allah SWT tunjukkan kepada hamba-hambanya bahawa nikmat jihad itu sendiri adalah satu penghormatan kepada hambanya yang sanggup meletakkan nyawa melebihi segalanya semata-mata mempertahankan kesucian agama Allah ini. Cerita berkisar tentang kehidupan As-Syahid itu sendiri dari mula sehinggalah saat di jatuhi hukuman tembak tersebut. Melihat akan kecekalan ibu ini yang begitu bersemangat menghadapi kehidupan membesarkan anak-anaknya membuatkan kami sungguh terharu dan manjadi motivasi kepada kami untuk meneruskan perjuangan meletakkan Islam yang syumul melebihi segalanya.

Sesungguhnya pertemuan singkat yang membawa seribu makna dan pengertian akan perjuangan seorang insan yang akhirnya menemui Ar-Rab dengan penghormatan.