Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

November 08, 2008

RUMAH TERBUKA PAS KOTA TINGGI BUKTI PAS SEMAKIN DITERIMA MASYARAKAT

PADA 25 Oktober lalu, PAS Kawasan Kota Tinggi bersama-sama dengan PASTI Kawasan Kota Tinggi serta keluarga penduduk Taman Hijrah telah mengadakan majlis Rumah Terbuka bersempena sambutan Hari Raya Aidilfitri di hadapan PASTI Al-Hijrah.

Majlis yang bermula pada pukul 3 petang terasa begitu meriah sekali dengan kehadiran orang ramai yang tidak putus-putus. Majlis kesyukuran serta doa selamat bersempena kelahiran cahaya mata Encik Zainuddin, seorang ahli PAS Kota Tinggi dan meraikan Mak Miah, kekanda Tuan Haji Kamaldin (YDP PAS Kota Tinggi) yang akan menunaikan fardhu haji turut diadakan.

Pada sebelah malamnya, di samping makan-makan, para hadirin juga disajikan dengan ceramah isu-isu semasa yang disampaikan oleh Saudara Onn Jaafar (bekas calon PAS Parlimen Kota Tinggi) dan Saudara Mazlan Aliman (AJK PAS Pusat).

Ternyata kehadiran orang ramai tanpa mengira agama, keturunan dan fahaman politik ke majlis Rumah Terbuka ini membuktikan bahawa PAS kini kian diterima oleh masyarakat. Masyarakat sudah mula hendak mendekati perjuangan PAS kerana sudah bosan dengan politik perkauman yang dipelopori oleh UMNO / BN.

Sebenarnya Majlis Rumah Terbuka ini merupakan kemuncak kepada program ziarah raya yang bermula pada pertengahan syawal yang lalu. Program ini dijalankan dengan berkunjung dari rumah ke rumah ahli-ahli dan penyokong PAS Kota Tinggi bermula selepas isyak. Sebanyak 3 atau 4 rumah dikunjungi pada setiap malam, bertujuan mengeratkan tali silatul-rahim antara ahli-ahli jamaah dan penyokong PAS.

Program yang julung-julung kali diadakan ini ternyata berjaya mempertautkan hati ahli-ahli jamaah dan adalah diharapkan pada tahun-tahun mendatang ia akan dapat diteruskan dan diserikan lagi dengan marhaban serta membabitkan lebih ramai ahli dan penyokong PAS. Kalau boleh, babitkan sekali golongan atas pagar dan ahli / penyokong UMNO agar mereka sedar bahawa perjuangan PAS tidaklah sesempit yang digembar-gemburkan oleh media arus perdana. Semoga usaha yang murni ini mendapat restu dan keredhaan Allah SWT hendaknya. Amin!

~ melukut.com ~
Tahu diri hamba belum memadai; hati merasa hamba itulah yang dicari