Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

November 08, 2008

BUDAYA DALAM UMNO IBARAT SERIGALA BEREBUTKAN MANGSA

Bagaikan serigala berebut melahap mangsa! Itulah perumpamaan yang tepat bagi menggambarkan sikap sebahagian ahli dan pimpinan UMNO yang berebut jawatan dan seterusnya merebut peluang-peluang bagi mendapatkan pelbagai projek.

Pimpinan yang terlibat tidak kira dari peringkat cawangan, bahagian dan seterusnya di peringkat pusat semuanya saling cuba menjatuhkan lawan dengan cara yang tidak beretika dan bercakaran sesama sendiri demi kepentingan peribadi.

Lihat sajalah serigala, mereka memburu mangsa secara berkumpulan namun hakikatnya kalau boleh mangsa buruan dibaham sendirian. Biasanya serigala hanya rela berkongsi mangsa buruan dengan anak-pinaknya sahaja! Begitulah halnya dengan UMNO, yang jadi kroni saja yang tumpang kenyang... yang tak kena mengena atau tak sehaluan kirim salam!

Antara senario yang dapat kita lihat ialah bagaimana kecohnya UMNO bahagian Kota Tinggi di bawah pimpinan Datuk Seri Syed Hamid Albar yang mana DS Syed Hamid telah diisytiharkan menang tanpa bertanding jawatan Ketua UMNO bahagian setelah pencabarnya, Daing Malik digantung keahlian oleh Jawatankuasa Disiplin UMNO kerana mengamalkan rasuah politik. Sedangkan pada hakikatnya, menurut sumber daripada orang-orang UMNO sendiri, DS Syed Hamid sendiri pun mengamalkan perkara yang sama!

Oleh itu, apabila PAS Johor melaporkan kepada BPR tentang salah lakunya, DS Syed Hamid telah melenting, melatah tak tentu pasal menuduh PAS mencampuri urusan rumah tangga UMNO dan menabur fitnah kepadanya. Fitnah apa? Bila masa PAS Johor buat tuduhan ke atas beliau? Yang buat tuduhan ialah beberapa orang ahli UMNO sendiri, PAS hanya menjalankan tanggungjawab melaporkan perkara itu kepada BPR berdasarkan bukti yang diperolehi agar BPR menjalankan SIASATAN! Bukankah BPR sendiri menyatakan adalah menjadi satu kesalahan sekiranya kita menyembunyikan maklumat tentang rasuah yang dilakukan oleh satu-satu pihak? Terpulanglah kepada BPR hendak menyiasat atau tidak; PAS telah pun menjalankan tanggungjawab berdasarkan perlembagaannya – Amar Ma’ruf dan Nahi Munkar.

Hmmm... serigala – sejenis haiwan buas dan liar. Di mana tempat yang sesuai untuknya? Mana lagi kalau bukan di zoo. Tak pun, latih jadi jinak letak kat sarkis. Alif Mim Nun Wau = SARKIS.

Fikir-fikirkan!

Serigala jadian -
sekadar gambar hiasan

~ melukut.com ~
Tahu diri hamba belum memadai; hati merasa hamba itulah yang dicari