Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

November 20, 2008

SEMBANG WARONG LILIN – UMNO OH UMNO

Gendang sudah di palu, gelanggang sudah di persiapkan menandakan pertarungan akan bermula. Masing-masing akan memperlihatkan kemahiran bermain senjata dan seni membela diri setelah bertahun-tahun berguru dengan sifu masing-masing. Paling menarik di kala sibuk saling cabar mencabar, timbul pula orang ketiga yang di kira-kira ingin turut serta menghayunkan senjata melengkapkan peperangan tiga penjuru..

UMNO, ketika rakyat merintih kesusahan dek kerana kegawatan ekonomi, kerenah pemimpin UMNO masih sibuk memperhitung jejak politik masing-masing. Semua berkira-kira hendak berebutkan jawatan di dalam parti. Kalau adapun dasar-dasar baru bagi menangani masalah ekonomi, ia hanyalah sekadar bermain wayang dengan mengaburi mata rakyat yang sememangnya sudah kabur dengan kegawatan ekonomi. Mengharapkan penurunan harga tol yang hanya boleh dinikmati selepas jam 12 malam sehingga menjelang pagi sahaja. Niat macam nak tolong rakyat tapi kaedahnya menyusahkan rakyat. Kaki ’clubing’ suka lah mendengar alternatif menolong rakyat ini. Kerajaan di lihat masih nak berkira-kira untuk menolong rakyat jelata...tapi kalau menolong syarikat-syarikat kroni tiada pula kaedah yang menyusahkan tapi menyakitkan hati rakyat yang mendengarnya. Susah sangatkah kepimpinan UMNO dan BN ini hendak memahami dan menghayati kepayahan rakyat bawahan ini. Walaupun minyak sudah di turunkan ke paras yang menghampiri lantai tapi ianya di lihat masih mahal jika di bandingkan dengan harga setong ketika ini. Kalau bab nak turunkan minyak, keluarlah istilah harga lantai, lepas ini keluarlah pulak harga dinding, lepas itu harga tembok. Semuanya istilah yang sengaja di reka bagi menutupi kegagalan kerajaan BN dalam menangani masalah ekonomi, pendek kata UMNO, BN gagal dalam mengesan atau ’predict’ ekonomi dunia pada peringkat awalnya.

Rasanya pemimpin UMNO ketika itu sudah mula mencongak strategi ampuh bukan untuk menangani masalah rakyat tetapi sibuk memikirkan kedudukan strategik bagi menempatkan diri dalam kelompok elit UMNO. Begitulah UMNO, parti tua yang masih tidak sedar diri. Pada peringkat umur begini, kubur panggil mari bagi UMNO yang masih berebut untuk duduk di singgah sana. Kita lihat kesudahan kisahnya..

Buah salak dalam piring,
Ambil galah dalam perahu
Seekor jalak seekor biring
Alah menang belum tahu...

~matahijauku~