Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

July 04, 2008

Demonstrasi Turun Harga Minyak

Jumaat, 4 Julai 2008 jam 1:45 petang bertempat di perkarangan tempat letak kereta berhampiran dengan Plaza Kotaraya Johor Bahru, perhimpunan aman menuntut tindakan siuman Kerajaan Be End agar menurunkan harga minyak yang sukar di terima oleh kebanyakan rakyat pertengahan dan bawahan. Perhimpunan di anjurkan oleh kepimpinan Pakatan Rakyat Negeri Johor dengan ucapan bersilih ganti bermula dengan Sdr Onn Jaafar selaku penyelaras program, Tn Hj. Zulkifli (TPJ), Ust Abdullah Hussin (Dewan Ulama), Ketua Pemuda PAS Sdr Khairul Faizi, dan lain-lainnya daripada kepimpinan PAS Negeri Johor, bekas calon Tanjung Puteri, kepimpinan Kelab Penyokong PAS Kaum India, kepimpinan DAP dan PKR. Laungan takbir di selang seli dengan laungan turun BeEnd, Makhal Sakhti bergema memecah kesibukan persekitaran Kompleks Kotaraya. Perhimpunan yang berlangsung dengan aman ini mendapat kerjasama sepenuhnya daripada pasukan keselamatan yang mengawal perhimpunan ini daripada gangguan pihak luar. Maknanya para demontrasi tersebut mendapat pengawalan yang kemas daripada pihak berkuasa dengan mengawasi setiap pergerakan kumpulan ini untuk memastikan setiap rakyat yang turun berdemonstrasi berada dalam keadaan selamat daripada provokasi pihak luar.

Syabas kepada semua yang turut menjayakan perhimpunan menuntut penurunan harga minyak. Sekurang-kurangnya kita bukanlah tergolong daripada golongan burung belatuk UMNO, Be End (UMNO GLOKAL - baca : UMNO goblok yang kekal) yang merestui pemimpin mereka menyokong kenaikan harga minyak semasa di Parlimen baru-baru ini. Ini menunjukkan cara protes kita agar pemimpin melihat ketidakpuasan hati rakyat bawahan mereka. Bukannya dengan cara memperbodohkan pemikiran rakyat dengan sogokan propaganda murahan tentang perubahan gaya hidup, kena mengamalkan sikap berjimat cermat dalam perbelanjaan harian, mengurangkan perbelanjaan yang tidak perlu dan sebagainya nasihat yang memualkan seolah-olah selama ini rakyat memang hidup bermewah-mewahan, berpoya-poya dengan kekayaan, bercuti ke luar negara dan mengamalkan cara hidup yang boros. Mereka lupa bahawa segala nasihat tersebut hanya layak diberikan kepada pemimpin di kalangan UMNO, Be End yang hidup kaya melebihi pendapatan mereka. Bukannya rakyat pertengahan dan bawahan yang perlu di nasihati kerana bagi golongan ini mereka memang cukup berhati-hati dalam mengeluarkan setiap sen yang perlu di belanjakan.

Dalam perhimpunan tadi juga memperlihatkan sokongan daripada pemandu-pemandu yang melalui jalan tersebut yang turut membunyikan hon kenderaan masing-masing. Lucu sekali apabila terdapat pegawai keselamatan memarahi pemandu yang membunyikan hon kenderaan masing-masing apabila melintasi kawasan perhimpunan. Mungkin selepas ini pegawai keselamatan yang di tugaskan mengawal perhimpunan seperti ini di galakkan memakai ’ear plug’ kalau tidak menyukai bunyi hon kenderaan. Sekali lagi syabas kepada semua yang terlibat, terutama sekali kepada kepimpinan PAS Kaw Kota Tinggi berserta dengan Dewan Pemuda & Dewan Muslimat yang prihatin di atas kesengsaraan rakyat bawahan atas sikap pemimpin UMNO Be End yang seronok menzalimi rakyatnya apabila mereka di lantik oleh rakyat yang menyokongnya. Namun ini adalah saat-saat awal bahawa isyarat yang disampaikan oleh rakyat atas tindakan tidak logik kerajaan dalam menaikkan harga minyak. Kita nantikan protes rakyat dalam siri perhimpunan yang lainnya.










~matahijauku~