Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

June 28, 2010

Cabaran 40 Ulama Umno

Gegak gumpita 1 Malaysia dikhabarkan 40 Ulama muda menyertai Umno walaupun selepas itu terdapat hingar menyatakan tiga di antara mereka dipergunakan oleh Umno seperti mana yang di siarkan dalam Harakahdaily.

Cabaran menanti Ulama muda ini bukannya semuadah seperti Imam Muda yang di tayangkan oleh program TV berbayar. Cabaran yang perlu di pikul ulama muda yang menyertai UMNO ialah menghapuskan budaya politik wang, budaya berjuang untuk projek, budaya untuk kepentingan diri sendiri yang sudah menjadi darah daging dalam UMNO selama ini.

Kita ingin melihat peranan yang di mainkan oleh ulama dalam Umno ini dalam membuat kenyataan yang menentang keputusan-keputusan yang menyalahi agama. Sebelum ini apabila ada perkara yang tidak betul, ulama UMNO membisu dan hanya membawa perkara tertentu sahaja. Seperti kemasukan ulama yang lepas, mereka hanya duduk dalam Barisan Nasional (BN) dan tidak boleh hendak berbuat apa.

Beberapa ulama yang terkenal yang memang sudah berada dalam UMNO/BN juga tidak mampu mempengaruhi sebarang keputusan yang diambil oleh kerajaan di semua peringkat. Yang paling ditunggu-tunggu apakah kemasukan ulama muda ini mampu membentuk satu Biro Ulama dalam Umno yang tugasnya sebagai penasihat kepada parti yang sekular itu?

Kita tunggukan episod yang selanjutnya.