Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?

Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

August 02, 2010

Istimewanya McD Kota Tinggi


Kedudukan yang begitu strategik di tengah-tengah bandar dan dikelilingi pusat membeli belah serta pusat hentian pengangkutan awam yang bakal terlaksana maka tidak dapat dinafikan ianya sebuah restoran makanan segera yang digemari ramai.

Kewujudannya memang dinanti-nantikan oleh penduduk Kota Tinggi ini yang begitu kelaparan menantikan hidangan ala Barat ini. Maklumlah, taraf kehidupan orang Kota sudah semakin baik. Tetapi itu bukan persoalannya.

Yang menjadi persoalan dan tanda tanya adalah premis perniagaan itu sendiri. Jika diamati sebaiknya, hanya premis perniagaan restoran makanan segera inilah sahaja yang beroperasi dalam keadaan premis yang lain tidak mampu untuk berbuat demikian. Bukan kerana apa? Yang menghairankan, bagaimana ianya boleh beroperasi dalam keadaan meter TNB dan SAJ pon masih belum ada? Darimana diambilnya bekalan kuasa dan bekalan air? Bagaimana pula dengan CF? Adakah sudah ada CF untuk menduduki bangunan tersebut? Kalau ada masakan tiada lagi meter TNB dan SAJ? Bagaimana pula dengan keselamatan BOMBA?

Apakah akan terjadi sekiranya berlaku kebakaran di premis tersebut? Bagaimana dengan nyawa manusia? Apakah akan diinsurankan dalam keadaan faktor-faktor tersebut tidak terdapat di situ?

Begitu banyak persoalan yang timbul jika diamati sebaik-baiknya. Namun kerana selera, pengguna tidak mengambil berat akan hal ini. Sementara lagi, pihak yang berkenaan perlu tegas dalam soal ini.

~matahijauku~