Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia Kawasan Kota Tinggi

Salurkan Sumbangan Dana Pilihanraya Anda ke Parti Islam Se-Malaysia  Kawasan  Kota Tinggi
No Akaun : 01-069-01-003759-0

Pilihan Anda di PRU 13?


Ruang Aduan

E-mail Address: *
Nama Pengadu *
Nombor Telefon *
E-mail Address
Alamat Pengadu *
Aduan *
Adakah anda bersetuju untuk mendedahkan identiti anda sekiranya diperlukan? *YA
TIDAK

* RequiredBuild Contact Forms

August 15, 2009

Surau yang terbiar

Dalam seminggu yang lepas, YDP bersama-sama dengan kepimpinan Pas Cawangan Tanjung Sedili telah meninjau ke sebuah surau yang terbiar tanpa apa-apa tindakan lanjutan daripada pihak Jabatan Agama Islam Kota Tinggi. Berikutan aduan yang di terima daripada penduduk setempat, pihak kami terpanggil untuk melihat sendiri akan keadaan yang sebenar.

Apa yang begitu dikhuatiri oleh penduduk setempat, surau yang terbiar tersebut kini di jadikan tempat penginapan beberapa pekerja warga Indonesia yang di katakan berkerja di kampung tersebut. Yang menjadi persoalan di situ akan kebenaran yang di perolehi untuk membenarkan surau tersebut di jadikan sebagai tempat penginapan. Perlu ada tindakan susulan daripada pihak Jabatan Agama dalam persoalan ini samada untuk memelihara surau tersebut atau sebaliknya. Di maklumkan kepada kami bahawa kebenaran menempatkan sekumpulan pekerja Indonesia di situ atas kebenaran salah seorang daripada penduduk kampung yang dipercayai mempunyai kekuasaan politik di situ.

Semuga pendedahan ini mendapat tindakan selanjutnya daripada agensi yang terlibat.

































Sekelilingi surau di penuhi dengan semak samun.





























































Anjing kelihatan berkeliaran di sekitar tapak surau. Sementara itu, YDP menunjukkan tempat penternakan ikan yang bersebelahan dengan surau tersebut.